CNN gibi ağlar için arama iddia ederken eksik Malezya Hava uçuşperde arkasında aslında "gitti düşük teknolojili," sahip tersi oldu.
Mühendislik marifet sayesinde Inmarsat'tan , uydu servis, artık sahip Boeing 777 (PDF) yara nerede çok iyi bir fikir kadar Avustralya'nın batı kıyıları fırlattı:.
Inmarsat, hangi motorları çalışır durumda (ve diğer veri türlerini iletmek için kullanılan hangi belirten, otomatik olarak sabit yörüngeli uydu Rolls-Royce motoru gönderilen motoru ping gelen sinyalleri analiz dan bu anladım Malezya Havayolları yaptım ) abone değil.Onlar kapalı olamaz, ve uçakta elektronik kalanından izole edilmiştir.Uçak motorları için güç korur gibi diğer tüm elektronik kapalı, saatlik ping çok uzun oluşabilir.
Ping temelde verici ve mesajın alıcı birbirlerinin bağlı durumunun farkında anlamına gelir onayı / alma basit bir el sıkışma olduğunu, bu durumda, bir MH370 motor ve geostatik uydu. Bir ping seyahat zaman, sen ikisi arasındaki radyal mesafe sarfınazar gerekir.Yerdurağan uydu Dünya'nın üzerinde aynı yerde kalır bu yana, mesafe düzleme, ondan dışarı uzanan yarıçap olduğunu izler.
Uydu Out Hafiyecilik
Bu uçak üzerinde 5 ama az 6 saat boyunca uçtu demektir, Malezya askeri radar son görüşlü sonra oldu Hint Okyanusu üzerinde Inmarsat uydu 5 ping kaydedildi. Kamuya, sadece beşinci ping ark uçağın son bilinen konumu ve Endonezya askeri radar görüldüğü kadarıyla başlığı ile birlikte yayınlandı. Yerdurağan uydu yer değildi, ama ben online dışarı hafiye başardı. Bu bilgi, artı 777 gözlük temel bilgi ile, nasıl MH370 muhtemel yerleri bulabilirsiniz?
Monte Carlo Modeli
Bu bir olarak bilinen kullanıyor, ben 15 Mart'ta yönelmeye başladı bir soruydu Monte Carlo (son zamanlarda Wall-Sokak-tüccar-açık-yazarı sever tarafından yaygınlaştırılan Python ile yazılmış modelinde Nassim Taleb içinde Rasgelelik By kandırdım o oldu bir kere) Uçağın nihai yerini bulmakta yakın olmayacağını açıkça söyledi. Teknik olarak, bu bir var Markov Zinciri her ping için bir - her adım sadece bugünkü durumuna bağlıdır çünkü bütün geçmişi, sadece 5 güncelleme adımlarla olmasa da (yani, bellek daha az bulunuyor), ve (MCMC olarak da bilinir), Monte Carlo yaklaşımı - bu kısa. Ben bu modeli kamuya sunulan bir IPython defterinizdekiteknik kurulum açıklayan; herkes indirmek veya görüntülemek için onu, ve ben geliştirmek ve yeni bir sürümü önümüzdeki haftalarda buna ekleyebilirsiniz yapabilirsiniz.
Uygun verilerden yapılan anahtar değiştirme yay ve bir standart sapma, 5,10 ölçüde, ve 5. ping yay radyal mesafenin% 20 ortalama ile bir normal dağılım ile 5 ping ark modifiye etmek , 08:11 at MH370 konumu. Öncelikle, burada uçak ezici güneye uçmak için "tercih" göstermek bu hata marjları, her 1.000 denemeleri için sonuçlar. Her durumda (1 ve 2 saat işareti de) sarı ve turkuaz noktalar MH370 kuzey ya da güney güzergahı aldı kez nispi oranının bir göstergesini verebilir:
% 5 hata
% 10 hata
% 20 hata
Vay, bu nokta bir sürü! Küçük mavi noktalar uçağın büyük olasılıkla pozisyonu (harita projeksiyon haritanın aşırı güneyinde göreceli yerlerde bazı bozan unutmayın) vardır. 4 tanesi, her simülasyon için aslında vardır uçak ¼, ½, ¾ aşağı gitti ve son ping bir saat sonra 59/60 I model olarak - basitlik aşkına 5. ping, aynı başlığı ile hareket eden, 777 de seyir hızı.
Gördüğünüz gibi, son pozisyonu 5. ping hata marjı son derece bağlıdır. Her durumda, ancak, bu sonuçlar yakından Inmarsat'ın iç analizi ve mevcut arama alanını eşleşen, ancak ek ping detaylı bilgi ve onlar olmadan uçuş hakkında vardı - ve onlar vardı hesaplanan çok daha fazla hata varsayarak, hatta onların en kötü- senaryo. İşte bu noktaya nasıl geldiğimizi bulunuyor.
Veri Alma
Birincisi, ben WNYC'ye adlı bir yol izledi 777 pist haritası orijinal indirerek XPlane dataset (1) ve bir için bir minimum mesafe olarak kabul 5,000 ft, daha uzun pistleri tüm arsa için bunun üzerinden ayrıştırma arazi Boeing 777 (ama siyah noktalar gibi) çıkarmak. Bu uçak bulunduğu bakımından, faktör değil, ancak bölgede ise, bir 777 arazi nereye yakın gösteriyor.
Sonra, ben Enlem ve boylam Langkawi Adası (yakındaki bir ada MH370 en son bilinen yeri, Pulau Perak), ve birlikte, zamanla uçağın bilinen pozisyonları koordinat çiftleri bulundu Inmarsat uydu 3-F1gelen ping ark mesafeyi türetmek ile birlikte, MH370 hakkında yayımlanan bilgi artı aynı anda harita üzerinde 5 ping yerleştirir gökyüzünde, ne kadar yüksek gibi diğer 3-F1 özellikleri (örneğin 40 º uyduya akrabası olduğunu gibi) kullanarak 5. ping uydu, görüldüğü yer gazete grafik .
Son olarak, rüzgar olasılığı. Ben aktif pilotlar kullanılan bir uçuş simülatörü aracılığıyla rüzgar almak mümkün oldu, onlar için, rakım, 35,000 metre seyir bir Hint Okyanusu rüzgar hızını almak için Maldivler uçağın bilinen son koordinatlarını kullanarak, benim için bir uçuş planlanmış Aynı 777 seyir hızı benim modelde kullanabilirsiniz.Zaman rüzgar neredeyse hiçbir şey 9 knot, oldu, bu yüzden gözardı - rüzgar etkisi yakıt tüketimi önemsiz olacaktır, ya da yön uçak kayacaktır oldu ben sundum ana belirsizliklere göre 5. ping yarıçapının doğruluğu.
Benim modelin genelinde düzenlenen ana kasıtlı varyasyon - - O ping 5,10 ile konum, ve% 20 değişen sonra şimdi simülasyonları için hazır bir harita var:
Model Koşu
Öncelikle, biz nasıl bir Boeing 777 hamle varsayalım. Onların tipik seyir hızı 905 km / saat olduğunu, ve onların büyük motorları bir dönüş yürütmek için birkaç dakika sürebilir anlamına gelir, yukarı biriktirmek için uzun zaman alabilir. Yani her adımda, uçağın yeni konumu olan bir 5,10 veya 5 defa adımları (bina her birinde 5 ping ark yansıyan bir yarı-rastgele başlığı ve kalıcı bir enlem boylam olasılık ızgara ağırlıklı bir kombinasyonu ile belirlenir % 20 hata).Ben önceki 4 ping yoktu ve uçak sonuçta burada sona erdi umurumda eğer 5 ping en önemli olduğundan. Burada fikir, biz 5 ping yay geçmiş uçak bulunabilir olması muhtemeldir nerede bulmak istiyor.
Yarı-rastgele başlık bir gelen tutuklanmıştı normal dağılım bir ile, bir önceki başlığa göre 0 º merkezli standart sapma 0-359 º tüm tamsayı açıları üzerinden, 30 º. Uzakta bir düz ileriye başlığı hareket gibi bu bir çan eğrisi şeklinde 0 º düşüş daha başka bir açı toplama oran anlamına gelir, ve 30 º bir açı oldukça muhtemel olabilir ancak son derece düşüktür büyüktür 90 º açıları. Yani uçak bir dönüş yürütmek ama hemen hemen hiç 1 saat boyunca kendi üzerine iki katına çıkabilir.
Ama başlık uçağın bir sonraki yerini dikte iki ana bileşenden sadece biriydi. Olasılık ızgara, aynı enlemlerde tüm süresi üzerinde bir normal dağılım ben incelemek istedim (50 º E E º 130) (55 º N S 50 º) ve boylam yarı-rastgele vardı; onun bilinen son konuma (777 aralığında 6'ya kadar saat ). Bu çan eğrisinin tepe ping ark hattında kendisi merkezli, ve sonra tüm enlem / boylam ızgara sınırları içinde, uzak ping yayından taşındı mesafe üzerinde dramatik azalma anlamına gelir. Ping arktan ters yönde - - ve normalde keskin bir dönüş yürütmek istemem bu yüzden her geçen görüşlü başlığı nedeniyle batısında olmasına rağmen, uçak şiddetle ping doğru kafa etkilenmiş olacaktır adım. Bakın gerçek kodu daha teknik açıklamalar için.
İşte ilk 5 ping için Inmarsat 5 ping hata araziler uçak saptanan son olarak beş saat sonra temsil vardır: